torsdag 29 juni 2017

M-kullen 5 dagar

och nu har mamma Greta fått och ätit magmedicin och magmat sedan i måndags och diarrén har slutat. Jag köper aldrig RC-mat till mina katter förutom deras Intestinal torrfoder som är kanon för ruttna magar. Den stoppar upp fortare än tom Baktiflora gör och en kombo med dessa två är guld här när man har bebismammor. Vi köper alltid Intestinal när vi har mammor som städar rumpor.
  M-kullen är på rätt spår. I förrgår så hade alla ökat i vikt sedan jag började stödmata dem. Igår hade de också ökat i vikt men inte så mycket så de fick stödmat 3 gånger och idag ligger ökningen på mellan 6 och 11gr. Så idag skall jag avvakta och väga dem igen i kväll få se om jag skall ge dem en extra slurk till natten.
  Jag tyckte att Rickis sista kull var skrikig och gapig, vilket de var då de inte fick tillräckligt att äta MEN det är inget mot detta gäng. Till och med Frida påpekade detta när hon för första gången fick träffa M:arna. Hon hade fått komma tidigare men jag har inte mått så bra så de gånger hon kommit så har jag legat.

Vikterna dag 5:
Minna Nieminen: 138gr 
Mikaela Laurén: 135gr
Missy Franklin: 113gr
Mie Nielsen (danskan): 122gr
Maria De Villota: 125gr
Malin Baryard: 132gr

Minna (lila o vit 09)


Mikaela (blåpadda)



Missy (blåpadda med vitt 03)




Mie, danskan (blåpadda m vitt 03)






Maria (blå)



Malin (lila)



Gänget





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar