tisdag 20 juni 2017

K-kullen 8 veckor

och börjar att växa ur sig. Än är det ingen mer än Kerstin som provade på att rymma från kattrummet. Jag undrar om det beror på att de är så många kattungar att de inte har tid att utforska resten av världen. K-kullen borde ha varit ute på rymmen för längesedan men icke. Det gör nog inte så mycket de får stifta bekantskap med dammsugare, mopp och sopkvast varje dag och där är Krissy den enda som mer eller mindre skiter i dammsugaren. Hon är den enda som inte gömmer sig längst in under sängen utan klättrar gladeligen omkring på lilla slottet, helt oberörd, vad det verkar. Moppen gillas av alla. Den är ju så lustig där den rör sig på golvet. Perfekt att jaga de där långa tygbitarna och för att få sig en känga på skallen när man kommit för nära och missbedömt mattes framfart med moppen. 
   Katja och Kajsa är de två som skall vara i knät och bli gosade med. Katja gillar att ligga på rygg antingen i knät, på golvet eller i mina armar och bli gosad på magen. Då spinner hon som ett helt spinneri. Kajsa föredrar att vara i knät och bli gosad och ligger inte gärna på rygg i famnen.
  Kerstin och Kurre gillar att sova, äta och att leka. Joodå de är sociala men de är mera runt omkring än på. 
 Krissy och Kikkan är en kombo och har lite av det ena och det andra. De är i knät för gos men det är inte kravet. Som klump är dessa 6 en fin kombo av mamma och pappa som jag är stolt över.

Vikter:
Katja: 874gr  +131gr sedan vecka 7
Kerstin: 884gr  +153gr      "         "
Kajsa: 832gr  +121gr         "         "
Krissy: 855gr  +139gr       "         "
Kikkan: 803gr  +128gr      "         "
Kurre: 941gr  +128gr        "          "

Vi har bytt lite mjukmat i veckan och provat lite nya sorter, mest för att se hur de reagerar inför ny mat och jo de reagerade med att äta upp den.
  Sedan har jag introducerat ett nytt torrfoder från Olivers. De har ett torrfoder för kitten med kyckling som är grainfree och den smaskade de i sig för glatta livet. Nu blandar jag den med det vanliga torrfodret från Oliver och Orijen som de får annars. Magarna har fungerat riktigt bra för att ha fått ny mat. Lite lösare än vanligt men inga häftiga reaktioner på någon av kullarna.

Katja








Kerstin väckte jag och hon är sååå trött och det syns väldigt väl


Jäkla kärring att väcka mig när jag är så trött!!


Jag kan ju en ens hålla reda på öronen






och Nej jag är inte snedögd..







Kajsa









Krissy










Kikkan









Kurre

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar