söndag 4 juni 2017

Blommor och trädgård

En räd genom trädgården mellan regnskurarna. 
Mådde inte så bra så igår gick jag och lade mig tidigt. Vaknade frampå kvällen av att det verkligen spöregnade. Somnade om och vaknade runt tre tiden och sedan halvsov jag eller var vaken fram till sex då jag gav upp. Tog kaffe och smörgås och kände en gryende migrän växa till sig bakom ena ögat. Tog min migränspray och lade mig på soffan och sov och slumrade till kl 10. Är fortfarande "öm" i skallen och seg men tog en tur i trädgården för att friska upp skallen lite.

            Katten i metall fick fick jag av min son och hans dåvarande flickvän när jag fyllde 50 år. Den andra katten köpte jag på Magnolia kafé och trädgård precis utanför Nossebro



Gullregnet finns inte i vår trädgård men väl vid vändplanen




  
Gullklematis



Blåregn



Aklejor




Digitalis, Fingerborgsbloma


Den nya rabatten, för i år, skall gå i lila, vitt och silver men någon annan färg som bryter av men vad har jag inte bestämt ännu




Två grodor inköpta på Magnolia kafé och trädgård utanför Nossebro




Aklejor




Mina vackra svampar som är inköpta på Magnolia kafé och trädgård utanför Nossebro. Bredöl. Hattarna sitter inte fast utan de gungar lite när det blåser



Överallt i gräsmattan växer det Bellis, Tusensköna



Iris



Och nu har de jäkla pinnborrarna kommit och vad gör de? Jo fler pinnborrar. De lägger sina ägg i gräsmattan och larverna äter sedan av gräsrötterna.






Gräslök har vackra blommor som man kan klippa med i lökklippet och äta



Ombyggnad pågår men jag vet inte riktigt än..



Tredje gången jag hämtar rädisor i år


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar