måndag 12 juni 2017

Helg i besökens tecken

Jo men visst! Först ut var Larrys blivande familj som kom förbi i fredags. Sedan fick vi vänta till söndag iof men då kom Helene, Björn och Oskar förbi på sin väg hem. De stannade till i morse. Så roligt att träffas igen. Vi grillade "fläskytterfilé" som inte finns på en gris utan det är en del av kotletten utan ben som helt plötsligt kallas för fläskytterfilé. Undrar vad grisen tycker om detta att helt plötsligt få en helt ny kroppsdel :) Lidl har en underbart mör "ytterfilé" och att sedan grilla den i vår grillpanna på stativ, eldad med VED är bara det en kulinarisk upplevelse. Det blir en HELT annan smak på kött eller korv när det är vedeldat. Vår panna och en kaffepanna till den köpte vi på Granngården och den är värd varenda krona. Dels för smaken och dels för bara själva eldningen. Så lägga till ett par stockar som bänkar så kan man bara elda och sitta där och filosofera. Mysfaktor 100 av 50 möjliga.
Tyvärr så var inte vädret nådigt så vi kunde inte sitta ute men vad gör det när man har trevligt sällskap? Tack för denna gång Helene, Björn och Oskar. Detta gör vi om och då hoppas vi på finväder.

Oskar hade fått en bilbana, inköpt på Ullared som han lekte med. Ibland blir det lite långsamt bland alla vuxna. Tur så har vi ju, numera, leksaker hemma som Adelle har, bland annat en Bobby Car som Oskar fräste runt på.












Idag lyckades jag tom få bilder på Ricki. Hon brukar annars dra som en avlöning när jag närmar mig med kameran. Tawallis Ricki Lake har gett oss många fina kattungar men nu har hon fått gå i pension. Hon är inte kastrat än utan får P-piller när jag får tag på henne. Banne mig så är hon tankeläsare för när jag kommer med införaren dold och närmar mig henne så, poff, borta!








1 kommentar:

  1. ❤️❤️❤️❤️

    Tack själva för en underbar kväll och köttet blev kanon! Grillat av en mästare! ☺️

    SvaraRadera