lördag 8 juli 2017

M-kullen 2 veckor

och alla är så fina men så har de snygga och stora föräldrar också. Alla är reserverade redan, utom Minna den lila och vita tjejen. Jag har beslutsångest. Hon är så rar och så snygg även om hon har för lite vitt för utställning så skulle hon bli så bra som avelshona. Stanna eller foder? Jag tror att hon snott mitt hjärta och nu när vi inte har Ophelia som avelshona och både Ricki och Abeba har fått sina sista kullar, så kan ju en lila passa bra?! Då har vi en solid blå Kerstin, blåpadda långhår Greta, chokladspiggré Fanny och så en lila,vit Minna. Det är en del att grunna på.
  I övrigt så får jag börja stödmata M:arna igen. De går inte upp så mycket som jag tycker att de borde. Mamma Greta verkar inte att ha så mycket käk i baren. :( tyvärr, men hon är en bra mamma som tar hand om sina bebisar och månar om dem.

Vikter:
Minna (stanna?): 211gr  +53gr sedan vecka 1
Mikaela (reserv.): 201gr  +55        "          "
Missy (reserv.): 182gr  +59gr        "          "
Mie (reserv): 208gr  +67gr            "          "
Maria (reserv.): 198gr  +57gr        "          "
Malin (reserv.): 199gr  +48gr        "          "

Minna 

















Mikaela















Missy



















Mie











Maria
















Malin är inte den lättaste att få bra bilder på








Här har vi gänget





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar