torsdag 27 juli 2017

L-kullen 12 veckor 28/7

men uppdateringen tar jag idag. Igår var vi till veterinären för sista vaccinationssprutan, chipp och vet.besiktning. Jo alla katterna skötte sig strålande. Inget bråk med alla dessa stick i nacken men på golvet innan, vad de skrek. Jäklar. Jag borde skicka med öronproppar till alla mattar och hussar. Jag har inte hört någon av våra tidigare kullar vråla så hemskt. Nu kan jag inte säga exakt vilken av dem som skrek men jag kan satsa en liten peng på LeSean och Loui och möjligen Lotta också. Det brukar vara dessa tre som "svälter ihjäl" när jag kommer ner på morgonen även om det finns drösvis med torrfoder. 
    Lea fick inte helt ok-stämpel men det beror på hennes öga. Olle konstaterade att det inte var ngt på hornhinnan och det kändes bra och idag har hon inte haft ngt klet i ögat så har vi tur nu så får hon sista dropparna i morgon och så skall det vara klart. Skulle det vara så att hon kletar igen så kan man fortsätta över helgen med dropparna. Tratten är hon så van vid att den hindrar inte henne från någonting.... förutom att ta sig ut under soffan dit hon tagit sig in. Jag fick blåsa upp mig och leka Hulken för att kunna lyfta upp soffan och dra ut henne. Typiskt när jag har/hade en höger hand som är kass. Hon och Loui och LeSean är de tre musketörerna. Jäklar vad de "slåss" och fightas så det är underligt att det inte blivit fler skador.  Larry är fortfarande den som håller sig för sig själv även om han och Lea sover ihop. Loui, LeSean och Lea är de tre som kommer upp i sängen när man skall sova resten brukar finnas i sovrummet men inte gärna i sängen OM det inte är för att tugga tår eller liknande.

Vikter:
Larry: 1373gr 
Lotta: 1233gr
Loui: 1593gr
LeSean: 1520gr
Lea: 1345gr

Larry han är så söt
















Lotta













Loui 












LeSean är en jägare. Han vaktar sina byten med tassar och morranden












Lea, vildingen med tratten som gillar att bli kliad på magen













Lotta, Lea, Loui och så Kerstin på väg upp 


 Lotta, Loui, Lea och Kerstin








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar