söndag 13 november 2016

Opehlia gårdagens och dagens STJÄRNA

Ja just det. Hon är stjärnan och älskad av domarna. Den lilla, långhårs donnan tog rubbet på Elfsborgskattens utst. i Vårgårda, igår, lördag.
  Det var brittiskt långhårs special och vår lilla sötnos blev BiR. Jag var redan supernöjd med domarens bedömning av Ophelia. Ett stort hjärta på besömningssedeln och Ex1 sa det mesta och han gosade och gullade med henne.






  Chocken kom sedan då det var Opehlia och jag som skulle upp och "slåss" om BoB. Best of best!!! Den bästa korthårsbritten och Ophelia skulle göra upp om vem som var den bästa britten. Vi vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yan, domaren, fick en stor kram. Det var han som plockade ut långhåren! och korthåren? Yan hojtade "No kissing" och jag replikerade "No kissing. I just hugg you"


Här är det väntans tider. Det blev en låååång dag för Ohelia, som skötte sig exemplariskt men blev aningen trött på slutet.


Här får Ophelia bucklan, för bästa Långhårs britt och jag kramen av Elisabeh Raab-H


Innan avgörandet så fick alla komma upp som fick pris i Brittspecialen bla Mariamores katt fick pris för bästa päls.. osv men det var bara jag som skulle stå kvar och vänta in domen tillsammans med tjejen som hade korthåret (en Brembokatt???)



Vår söta konkurrent


Ophelia är liite uttröttad och less och körde räk och ormstilen


Jösses... vi vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Roy knäppte bilden i precis rätt ögonblick...


Jag är inte? sentimental men... ibland så är det nära att det läcker över




Har aldrig varit med om en så stor uppslutning av gratulanter. Jag är sååå imponerad. Alla de som var med från Brittsällskapet som ÖSTE presenter över oss. Jösses. 

Den här aktiveringsgrejen var det enda vi orkade packa upp när vi hade kommit hem. Klockan var över 18.00 innan vi kunde börja packa ihop och då var inte panelen klar. 
Vi fick ju även gå in till Kicki för att fotas "mamma och barn" till Elfsborgskattens hemsida.






Våra katter är överlyckliga. Vill tacka lite speciellt, Anngert för finaste kattbädden och en populär kattmynta, Qtcat för en påse med lite smått och gott och Siv från BaraBus. Plus Denise som guidade mig och Edward? som bar alla saker till buren. Jag är fortfarande hög på endorfiner idag...

Packade upp alla saker nu på fm och fotade av dem... Jösses. Det var inte lite med saker.... Tack alla igen.

Bäst i ras, långhår





Glaspokalen från Brittsällskapet.... tack! (jag gillar grönt)




Redan vid Ex1 var jag nöjd och glad eftersom omdömet var så bra! Sedan kom Bästa Britt . Då var jag mer än nöjd men supernervös för då visste jag vad det innebar för Ophelia och mig






Sedan kom detta.. Best of Best!!!! Då vet man inte om man skall skratta eller gråta eller hojta...


Tack alla från Brittsällskapet, Elfsborgskatten, Yan!!!!vår domare, alla utställare och övriga som kom och gratulerade oss. Har nog inte varit med om en sådan uppslutning av gratulanter någon gång som vi har hållit på med utställningar.
   Det som är så otroligt är att Ophelia ju bara är en liten bebis än och detta var hennes andra utställning och hon vann rubbet på brittsidan. 
     Hemma satt uppfödare Lotta Wallin, Tawallis, och kollade av FB och ingen skrev någonting. Helene Karlsson, som har Ophelias bror, berättade heller inget och alla andra Tawallisvänliga människor hade fått munkavle av mig. Så inte förrän vi var på väg hem vid 19.00 tiden så ringde jag till Lotta som begrep direkt att det hade gått bra. Jag brukar INTE ringa eller lägga ut ngt på FB förrän vi/jag kommit hem. Ni kan ju tänka er hur glad hon blev. En bebis från hennes uppfödning och ett långhår till på köpet går och vinner BoB och BiR... "Hur skall jag kunna sova nu då" sa hon. Ååå vad det känns, kändes skönt att kunna ringa till henne med sådana underbara nyheter. Nu skall jag försöka få igång denna dag. Barnbarnet dyker upp på em och stannar till i morgon.
   I-kullen får vänta med veckouppdateringen till i morgon. 

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack. Så roligt att du tycker det. Kram

      Radera
  2. GRATTIS!
    Vilka härliga bilder på stor glädje över vinsterna för visst är det roligt när det går bra och man blir Bäst för en stund :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, Underbar känsla att ha en katt som är BÄST :) Nästa gång får man vara glad åt ett ex1 fniss

      Radera
  3. Grattis ;-) Härliga bilder <3

    SvaraRadera
  4. Det är helt fantastiskt roligt detta. Wow vilka priser. Supergrattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå tack så mycket. Det var en härlig känsla och att sedan få ringa till Lotta och berätta hur bra det gick....

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera