söndag 27 november 2016

Helg med Adelle

är lika med fullt ös och som grädden på moset så hade vi hämtning av alla 4 kattungarna i går, lördag. Det gick i ett men det flöt på bra. Roy är stort stöd. Han roade Adelle, lagade mat och var överallt, samtidigt.  Så skönt att veta att alla kattungarna har fått så bra hem. Fick bilder idag från Amanda, Irinas matte, Irina som numer kallas Iris. Hon fräste lite på sina nya hundsyskon men är enligt Amanda en fin och modig katt. Hon sov hela vägen från Mariestad, hem till Täby. Strongt gjort.






I natt konstaterade jag att Ophelia saknade sina "syskon". Hon satt utanför dörren till "Adelles rum" och "grät" i omgångar, hela natten.. Sova? Jag? Skojar ni? I natt blir det inga stängda dörrar så då kanske jag kan få sova jag med. Det fungerar inte att ha ett gäng katter galopperande på Adelle när hon skall sova därav stängd dörr, vilket katterna inte är vana vid.
     Vi har varit på en förmiddagspromenad, Adelle och dockvagnen och så jag och Roy. Jag med kameran i högsta hugg och Roy som styrman på dockvagnen. Hon är redigt duktig på att gå och vi gick runt vårt hus och bortöver där är det stig att gå på. Fungerade det med. Roy hjälpte till lite när det var som svårast, annars så sköt hon vagnen själv.









Tänk om det inte hade blåst halv "orkan" då hade det varit en helt perfekt dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar