måndag 22 augusti 2016

Ophelia är hemma

Japp. Äntligen.
Jag tingade den lilla katten för, nästan, 1,5 år sedan då jag fick reda på att uppfödaren skulle köpa hennes mamma från Dk. Då var det en kille och korthår men det visade sig att hon var en hon och långhår så vi här hemma har konstaterat att vi inte skall ha en hankatt igen på ett tag.

Tack Lotta för Ophelia.
Vikt: 1280gr.

Vi fick med oss Atlas också som Helene hämtar hos oss. Halva vägen för henne mot att hämta hos Lotta.





Greta och Ophelia 



Fanny och Ophelia


Mamma Ricki kollar av nykomlingen



Fanny nosar av O


Greta och O leker med vippan. Då går det bra med att vara nära



Matte har sovit en stund och Ophelia låg bredvid och snusade sedan var det dags att inspektera lite mer


Mat är gott men hon är inget matvrak, än



När hon kom hem klev hon ur buren, tittade sig omkring. Hälsade på Abby och fick en slick på huvudet. 
Abeba fräser, spottar och morrar.
Greta vill vara kompis men det är samtidigt otäckt så man måste fräsa.
Fanny har fått en kompis och Ricki är ju GrandOl så hon har nosat av ungen.
 Mådde pest så när vi kom hem så lade jag mig och sov och Ophelia lade sig bredvid. Kroppen tog helt slut och med. hjälpte inte mycket.
  Nu är hon iallafall här och hon är så självklar så att det är en fröjd att se. Hon bor här och fräser ni så struntar väl jag i det.

1 kommentar:

  1. Ses om ett tag, ska bli kul aTT få hem Atlas... och träffa er! :)

    SvaraRadera