fredag 12 augusti 2016

Adelle på besök i två!! nätter

Jo visst. Premiären för två nätter borta för Adelle. Vi åkte och hämtade fröet  tisdags förmiddag. Micke och Roy satte i barstolen i vår bil. Satte i Adelle sa hej då och så åkte vi. Inte ett gnäll ingenting. Måste ha känts skönt för Micke och Carro att det inte blev väsen på Adelle när vi åkte.
Det är inte bara katter som gillar kartonger.

Fanny


Adelle



    På tisdagen kom Frida och Ida över och lekte med Adelle så hon somnade strax före 19.00 med 3 minuters gap och skrik max sedan så vaknade hon vid 08.00 morgonen efter. Så skönt. Hon och jag låg och tittade på varandra och ingen sa ngt utan vi bara tittade. Så frågade jag om hon skulle ha en ny blöja så hon hämtade sitt underlägg och så lade hon det i vår soffa. Carro brukar byta på henne där sedan hon var liten så det är fortfarande så för Adelle.
  Onsdagen var det grisväder. +13-14C och regn och jag hade ont i kroppen som attan. Adelle verkade lite däven hon med så vi somnade frampå fm i soffan.  Vi hann avverka en slummer till innan middag mm.
   Adelle somnade lika bra natten mellan onsd och torsd och torsdag bjöd på betydligt bättre väder. Så när jag fått min onda kropp ur soffan så var vi ute och åt bär och äpplen, eller, tja, Adelle åt allt från morötter till plommonkart. Roy och Adelle går så bra ihop så när jag hade knoppat in på soffan med Adelle så höll hon och Roy på i köket när jag vaknade.






Något Adelle lärde sig förra gången hon var här var Skål. Förunderligt en gång så kunde hon både skåla och säga något som liknade skål.. Så skål bestefar Roy.




Farmors pussgurka. Det fungerade riktig bra med två nätter, eller jag fungerade riktigt bra men det är tur att Roy finns och att Adelle är lika trygg med Roy och litar på honom lika mycket som på mig när hon är hos oss. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar