måndag 1 augusti 2016

Kattunge, blommor och svamp

Vi tar det som det kommer. Igår plåtade jag lite blommor och idag svamp. Jag och Roy var ute ett par timmar och plockade svamp idag. Fick nog ihop 3-4 liter och där dog kroppen. Fniss. Gissa om jag var stel och hade ont när vi kom hem? Måste ju ta omvägen över bolaget på väg hem. Det fattades öl och lite olika viner. Köpte två TT för nostalgins skull och de var sååå goda, faktiskt.
 Rensade svamp till middagen. Ugnsomelett med smörstekta kantareller och en TT till det. Gissa om det var raka vägen ner i sängen för eftermiddagsluren efter det?




När jag öppnade FB så konstaterade jag att Lotta W lagt upp bilder på, vår, Ophelia och hennes syskon. De fyller 9 veckor idag. Ophelia är en knäkatt har jag fått veta. Hon ligger gärna på din mage när man skall sova och man får passa sig så man inte kliver på henne då hon skall vara med överallt. Hon är en linslus så till vida att hon skall ha hela nosen i kameran.










Igår var det en fotosession i trädgården tills batteriet tog slut. I år är min fotofavorit Solbrud. Den ser ut som en liten planet som hänger i bilden






Påfågeln och fjärilsbusken, Buddleja





Är stolt över mina Pelargoner. Dessa är kvarlevor sedan förra sommaren





Nyinköpt för i år



Vallmo











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar