fredag 1 maj 2015

Ulvåkersdagen

Jo vi åkte till Ulvåker, jag, Roy och Diddi denna 1 maj. Skulle kunna bli en kravlös tradition men några stånd med div, pilkastning utanför och kaffe och dopp och korv med bröd inne i bygdegården. Jag och Diddi, köpte scrapkort av Annette Thorén Haage och lotter och gissa vem som vann första pris? Tja Roy givetvis och han fick ett fjärde pris också.




Se! Tom markerat med en etta


Pris nummer 4 passar bra, nu när man har fått ett litet hjärta till att älska


Inne i bygdegården drack vi kaffe och Diddi en Mer plus att det åt hembakta bullar. När vi kom in satt det en kille och läste ur, vad som skall bli, en bok. Nu vet jag att Annette har koll på vad han heter, killen som läste och som skriver boken för den boken skulle jag vilja köpa. Dels för att den är här ifrån men också för att han, killen, har ett bokspråk och en fantasi, som fick mig att garva.

Har ingen bild men jag köpte en gjuten ljuslykta  som var gjord av en tjej som heter Annelie Holm. Hon gjorde olika små tavlor med text bla. Hennes arbeten kan ses på www.instagram.com/njutbartogjutbart. 
Kan vara en idé att kika in där för det hon hade med sig var väl värda en extra titt.


Lite längre ner på gatan så hade en familj Loppis och titta vad jag hittade. 40 kronor!!!! Jag kan ju inte låta Adelle less hjäl när hon är hos farmor och "bestefar"


På vägen hem, efter att ha släppt av Diddi, så mötte vi barn med ballonger och då kom vi på att det faktiskt var marknad i stan. Det vi är intresserade av på en marknad är kanderad mandel och det hittade vi på en gång. Sedan var resten en transportsträcka runt. Det är inte så roligt med marknader nu för tiden. Det är sammalika överallt när man ser till kläder och allt kostar sammalika oavsett vem man köper av. Förresten så är det mesta andra varor sammalika de med, om man så tittar på handväskor eller plånböcker mm. Trååkigt.
Träffade Pernilla, grannen, med sina barn plus kompisen till Frida men annars så var det ont om folk man kände igen. Antagligen så hade de redan gjort sina varv ;) 

PS: Jo Ricki är hemma efter besöket hos pojkvännen. Så nu får vi se, omkring den 18 eller 19/5 så hoppas vi på hallontuttar...
                                                                                         DS.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar