söndag 3 maj 2015

Det blommar

Ja visst gör det det. Magnolia, Gullviva, Bigaråer mm mm så då kan man inte låta bli att ta med sig kameran ut i trädgården och fota lite grönsaker.
  I övrigt händer det inte så mycket. Jag har petat ner 12 st, små, plantor med lavendel i rabatten runt "gäststugan" och hoppas på att någon överlever. har haft otur med dem de senaste. I trädgården har jag alltid sällskap av Abby, om hon är ute. Hon är vårt lilla Rot-avdrag som kollar att allt blir ordentligt gjort ute. Hon brukar även följa med på fototuren runt i trädgården.

Abby är med överallt





Dagens bilder på Abby





I övrigt ser det ut så här i trädgården

Magnolia


Back eller Mosippa


Något gult och det är inte Gullviva


Röd Gullviva


Bigaråblommor eller som vissa säger Sötkörsbär


Bildbevis innan rådjuren äter upp dem. Vi har Tulpaner i trädgården. Inga som jag planterat. Medvetet göder jag inte rådjuren


Fänrikshjärta


Nästa Tulpan still going strong


Krokodil äter groda



1 kommentar:

  1. Åhhhh så fina Abby-bilder och vår-bilder!!! Önskar mig sååååå mycket en magnolia ...

    SvaraRadera