fredag 22 maj 2015

3 åring, garderober och blommor

Ja just det. Idag fyller, rara, Tawallis Ricki Lake och givetvis hennes fina bröder, 3 år. Det är 3 år på dagen jag fick komma ner till Lotta Wallin för att spana in det lilla livet, som kom till världen hos vetten, kjejsarsnitt, och som var svart tigré istället för choklad, som jag ville ha. Lotta sa säkert fjorton gånger att jag inte behövde köpa henne eftersom det var "fel" färg men något sade mig att den där lilla skiten var vår, choklad eller inte. Hon har sina ideér den lilla råttan. Hon gillar inte att bli buren och talar om det genom att knorra som en gisten logdörr men hon gör inget utan hänger snällt med tills man släpper ner henne. Bebiskatter älskar hon och jag tror att hon skulle kunna ha bebisar 365 dagar om året, minst.


Ricki älskar sin "mamma" Abby





Ricki å "mamma" Abby


Här har vi de tre syskonen. Ricki till vänster Robert De Niro och så Roger More



Sedan kommer vi till annat av livets realiteter, bygga garderober. Bra att veta är att man behöver, minst, klona sig till Bläckfisk för att få ihop skiten eller ha två-tre vänner som hjälper till. 










Vägg mot vardagsrummet



Jäkla elände. Pillade man i bakskivan i sina skåror så vek den sig när man skulle dit med resten, för den bestod av två skivor som tejpats ihop. Allt för att den skulle kunna pulas ner i en smal kartong. Dumheter. Roy var faktiskt irriterad!!!







Ja jag vet. Denna sallad passar nog inte in här men det är spenatblad, kirskål och Maskrosblommor. Dressing: äppelcider vinäger med honung, raps och oliv olja, svartpeppar, gnuttan salt. Fungerade utmärkt till gårdagens middag som var citron-lax i ugn med creme f blandad med bla färsk gräslök, färsk timjan, oregano och broccoli och ärtmos.  


Så skrev jag blommor. OK några bilder blir det på dagens promenad i trädgården, efter att jag hade kantgrävt en bit av en rabatt.

Desertäpplen, kommer inte ihåg vad den heter



Vi har planterat vita syrener också men de blommar inte än


Krusbär


Vinteräpplen. Namn? Den fanns här när i flyttade in



Akleja. 



och givetvis så är vårt Rotavdrag "Abby" med och kollar läget







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar