fredag 8 maj 2015

Porslinsblomman blommar

och jag har aldrig fått en Porslinsblomma att blomma förr. Den jag har är en ättelägg till min mormors Porslinsblomma så originalet är från 50-talet någon gång. Min son, hade också en kvarleva av den blomman och han fick den att blomma massor med gånger men, jag tror, att den föll för nyfikna katter/sior och orientaler...




För att fortsätta i blommornas spår, så hamnade vi på Granngården, liksom, bara hamnade där.. ;) ??!!!
Det blev Pelargoner 15 st. 5 st för 100 kr och ett par andra, liiite dyrare bla en lilarosa som blev Årets Pelargon 2015. 
Ett par Nävor får komplettera den jag har och två Riddarsporrar i rosa. Blir bra mot de blå jag har. 4 perenner för 100kr fungerar som en magnet på mig... Vad jag inte fick med mig hem var ett par blomstöd till Riddarsporrarna. Av någon anledning så skall det alltid göras ngt i närheten av dem eller så skall det blåsa som attan så de går av. Tänkte minimera risken i år.

I höst är det tänkt att jag skall fixa lite i mitt rum i källaren så jag kan ställa in Pelargonerna mfl till vintern och så att jag skall kunna för så lite till nästa vår. OBS!! sa inte att jag skulle bara att jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar