måndag 4 april 2016

Jag och våren återvänder till livet

Jösses så skönt. Idag är det första dagen som jag känner mig "helt OK". Planterade om lite pelargoner som skall ut i krukor och byttor längre fram i vår och så satte jag frön från Vallmo som jag fått av Maria J, som köpte vår Floyd. Flera av de frön jag satte för två veckor sedan har redan kommit upp, bla Stockros.
  Sedan blev det staden nästa och speciella lysrör, på zooffären, för växter till blomrummet i källaren. Jag vill ju att mina växter skall få en bra start i livet. 
  Roy kom med ett bra förslag och det var en fika på Lindhs kafé och bageri. Jag provade en Rawfood boll gjort på fikon, cashewnötter, hallon, blåbär, akaciahonung och nått mer som jag inte kommer ihåg. Perfekt. Lagom söt, inget tillsatt socker eller ersättning mer än den där dutten av honungen. Satt och pratade med en dam som kom från Alingsås, konditoriernas stad, och hon höll verkligen med om att fikat på Lindhs var gott så jag hämtade ett visitkort som de har på disken.
    Jag kuppade lite och fick med mig hem 2 par skor från Eurosko. Silver är inne i år....




Lalalalallaalalala så sköna.

Väl hemma så gick jag och Abby på Blåsippspromenad, vi startade i trädgården.

Violer



Minipåsklilja



Såpört


Stockrorosor


Kejsarkrona 



Riddarsporre (svart fast den blir mörkt blå)


Vallmo


Akleja


Mo eller Backsippa


Kaprifol


Storklint



Abby


Näva



Sötkörsbär/Bigaråer



Blåsippor


Vitsippa











Vår Bokskog







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar