onsdag 20 april 2016

20 April

Vaknade, öh, gick upp 6.30 och kl 9.00 satt jag på en tvätt och planterade lite paprikafrön sedan var jag ute och klippte ner rosorna i det vackra vårvädret. Roy satte upp mina två växthus så jag planterade även mina ärtfrön?. De skall in i växthusen när de har kommit upp.
  Skön dag. Jag och Roy var till Lidl och på vägen hem passade vi på att stanna vid Västeräng, kolonilottsområdet här och gick alla gångarna och runt hela. Tog lite bilder bla på Magnolior. Blommorna är ofta tidigare där på Västeräng än hemma. Mer lä och mycket sol gör susen. 
  Nog för att jag sätter mina katter på pedestal men detta är ju löjligt.

Abeba på höga höjder






Gretafluff, tja hon och Abeba är ju halvsyskon



Tog en liten sväng i vår trädgård på fm innan vi var till Västeräng.

Magnolia




Back eller Mosippa



Kejsarkrona


?????




Hästkastanj



Småflygsholk nummer 1


Biholk


Småflygsholk nummer 2 och en fjärilsholk


Västeräng
Magnolia




Går alltid upp en gång för att titta på denna Magnolia, än var den inte i full blomning







Roy viiilar






Himlen är oerhört blå.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar