torsdag 4 februari 2016

H-kullen 8 veckor och min son fyller 36.

En stor dag idag.
Idag för 36 år sedan kom min/vår son till världen 2870gr och 48 cm och så sööt. Jag tror att det var en läkare där för att Micke hade navelsträngen 2 varv runt halsen men han sa att det var sällan man såg ett så väl proportionerligt barn. Då blev man stolt. Idag är han pappa till Adelle som snart blir ett år så jag är en farmor jag.


Älskar er


Så går vi över till de små huliganerna som flänger omkring i huset som små Duracell kaniner fast på steroider.
       Alla är tingade utom Henke som kommer att få besök på lördag så vi håller tummarna att han charmar rumpen av de som kommer.
       Gammel tanten, Totsi, som numer är kastrat, har svårt att föredra dessa små äckel som stör henne så hon viftar med tassen och morrar och fräser, vilket inte rör de små i ryggen för fem öre. De tittar på henne som om hon vore ett skämt eller något. Rädda blir de inte. Vippor är roliga och bollar och... och.. och så kan man sova på matte när hon ligger och vilar på soffan eller sängen inne i kattrummet. Upp till sovrummet har de inte hittat än eller så beror det på att Fanny eller Greta sätter stopp för dem i mitten på trappan och "jagar" ner dem igen.

Veckans vikter:
Hedvig (tingad) 1079gr  +88gr sedan vecka 7
Honken(tingad) 1080gr  +126gr              "
Henke(reserverad) 1138gr  +137gr          "
Hanna (tingad) 1146gr  +146gr                "

Hedvig
Det är med stor glädje att tala om att Hedvig kommer att gå i avel och utst. med
























Honken (tingad)
Han är så rund och go detta lilla troll








































Henke(reserverad)




















Hanna
kommer att gå i avel och det gör mig så glad

















































1 kommentar: