måndag 15 februari 2016

Alla Hjärtans dag hos barnbarnet

Efter ett antal veckor med magsjukor hos barnbarn med familj, kunde vi äntligen åka och gratta Micke på hans födelsedag som var den 4/2. Vi hade köpt en Crock Pot med en liten baktanke att det vore gott för dem att bara kunna slänga i middagen och sedan ha hela dagen fri att umgås med barn och eller göra andra trevliga saker utan att behöva bekymra sig om tider eller om att maten skulle kunna bränna fast osv. 
  Adelle är en bestämd dam som har sina idéer om saker och ting och hon har åsikter om mat. Där fick jag se många miner som jag känner igen mig själv i. Jag tyckte att matvägra var en bra lösning när jag var liten och jag lovar! Jag har inte talat om det för Adelle men Adelle är väl inte den lättaste att tillfredsställa när det gäller mat. Så om Micke inte tycker att hon är lik honom så finns det hur mycket Axelsson som helst i den lilla sötnosen. För att inte tala om hennes hår :( Stackars barn. Farmors virvlar överallt. Vilket innebär att det mesta av håret växer framåt som "lugg" Sorry älskade lilla barn men jag kunde inte hjälpa detta.. 
   I går charmade hon åter röven och hjärtat av farmor. Hon stod lite på håll och tittade på sin farmor och så log hon och suckade lite, precis så mycket att farmor däckade direkt. Slit hjärtat ur kroppen på mig bara.!! Gör det!
   Adelle har en sådan där Micki gåvagn och varje gång hon passerar spegeln i hallen så stannar hon och vinkar åt bebisen i spegeln. Vad ger ni för den hjärtekniparen? 10 av 5 möjliga tror jag på.

Hej hej bebisen





Måste ju kolla in farmor också som har den där roliga saken som låter lite


Vink, vink








Pappa kollar på Tribute to Led Zeppelin









Adelle gillar hård rock. Innan vi kom hade hon och pappa duschat och lyssnat på hårdrock i duschen. Här är det Tribute to Led Zeppelin på tvn. Den lilla damen kan byta kanaler och fixa ljudet helt själv. Mer än vad jag kan på den tvn...



Fass är lagom tung som motvikt i kärran



Wrrrooooom





Inte undra på att farmors hjärta smälter som en härdsmälta så fort hon ser sitt lilla gryn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar