måndag 26 augusti 2013

Bebbarna har flyttat ;)

Japp! så är det. Bebbarna har flyttat och givetvis skulle det ske när jag har en axel som jag skulle kunna skänka bort och när jag är påverkad av Tiparol men det var bara att gilla läget och hjälpa Totsi att byta bo. Och alla ni andra uppfödare nickar igenkännande och flinar :)
Först skulle hon knöla in Abeba och de andra bebbarna i min "kattförvaring" men efter lite övertalning så accepterade hon transportburen.

I övrigt är jag lite orolig för Adriano som fortfarande inte hittar tuttar speciellt ofta så han stödmatas men han ligger iallafall kvar på sin födslovikt och är lika trött och rörlig och pigg som de andra två, jättebebisarna.

Vikt:  Adriano:  120gr  +- 0. Oäten och opinkad på morgonen
         Abeba:     167gr  +23gr
         Ari:          169gr  +15gr



Transportboendet






3 kommentarer:

  1. Ja jag nickar iallafall igenkännande och flinar. och du, tur att ingen hann äta eller pinka på Adriano...synd om honom. Hoppas det löser sig snart

    SvaraRadera
  2. Hej, suger han eller droppar du i honom när du stödmatar? Om han inte suger så titta honom i gomen om han har ett jämnt tak. Jämför med de andra. Om det inte ser likadant ut kan han ha gomspalt. Jag hoppas inte det så klart men det kan vara problemet, tyvärr.
    Kram Ann-Charlotte FHK

    SvaraRadera
  3. Ann-Charlotte. Han suger och riktigt suger sig fast och han kan "tutta" på mitt finger om och när jag vill öppna munnen på honom men han verkar inte hitta några tuttar på Totsi.. han letar och letar.

    SvaraRadera