onsdag 4 maj 2016

Underbar dag

Inga katter som löper, mutter, mutter men solen skiner och det har varit kanonväder hela dagen. Köpt mer jord och tre Rododendron, några fröpåsar och två stora plastkrukor att odla i och så var vi in på Karlssons, fd Ullared 2 och där fanns det små plastfåtöljer till barn och en ropade på mig " farmor, Adelle behöver en sådan stol" ok 79 kr? Klart att farmor köpte en. 
Vänster handen är nästan obrukbar från långfinger till och med lillfingret. Böjer jag fingrarna så kan jag nästan inte räta på dem igen utan att det gör förbaskat ont och det värker i halva handen. Suck!
   Vi måste bo på det bästa stället i hela Mariestad. Inga grannar på baksidan eller på sidan bara grönt...










Klockhyacint


Klockhyacint


Klockhyacint







Håller det i sig så får vi päron i år på vårt Alexander Lukas som vi köpte för två år sedan


Det kan även bli Bigaråer/Sötkörsbär i år. Köpte trädet för två år sedan


Manlig havtorn/hane


Havtorn hona


Sötaste Abby är alltid med när vi grejar i trädgården


Greta



Ricki vägrar att gå i löp, gör bara fula miner åt mig


Fanny är en tröttmössa


Abeba är inte heller på G än


Så är läget här i Mariestad just nu. 
Väntar även på sista maj då det, förhoppningsvis, dyker upp en liten kattunge åt mig, hemma hos Lotta W, Tawallis uppfödning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar