lördag 28 maj 2016

Finfrämmat

Ja, min sötfamilj kom över, igår, efter det att Micke jobbat klart. M skulle hjälpa Roy att sätta panel på utbyggnaden som drabbats av fuskbygge ngn gång på 60-talet men först middag. Blodpudding, bacon och vitkål med lingonsylt till grabbarna, hittade ingen glutenfri till mig så jag och Carro fick köttbullar, sås och potatis. Adelle gillade blodpudding !!!! Carro och Micke har samma idéer som jag hade när M var liten. Bara för att jag inte äter, så skall inte M behöva tycka att det jag inte gillar är äckligt han med, så han fick ofta lever när han var liten och han älskar leverstuvning bla. Carro gillar def inte Blodpudding eller korv men Adelle får den maten ändå. Jag tycker, allvarligt, synd om barn som inte får/behöver äta bara för att mamma och pappa inte gillar det och det. Det berövar dem saker som de kanske skulle älska.

Nå jag och Carro underhöll Adelle medan "grabbarna" mekade hus...

26/5



26/5



Fredag 27/5








    
Adelle älskar att gunga och det skall vara så högt, fort och så länge som möjligt. Inget mesgungande här inte då blir hon irriterad.







Passade på att fota Abby i blomsterlandet.







Blomsterlandet och frukt och bäravdelningen

Röda vinbär


Krusbär



Akleja


Prästkrage


Bigaråer/Sötkörsbär



Rododendron



Storklint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar