söndag 15 maj 2016

Gungor, familj och diverse

Ny pojkvän till Ricki!!!!. Tazzamores Sir Lancelot, en choklad, B-hane som bor hos Elisabeth L som har Tebasiles uppfödning.

Stamtavla


Det blir lite smått och gott idag som en familjepyttipanna.
Husmålandet går framåt och vi skulle få god hjälp av min son i helgen och vad händer då? Jo! Regn, givetvis. Nu fick vi umgås ändå och Micke kommer nog upp ngn eftermiddag efter jobbet och drar ett par penseldrag. Undrar om jag skall steka blodpudding och bacon då?

Kontraster. Nu blir huset gult igen. Även grunden skall målas och får en lite mörkare, grafitgrå grund.



Lagom till att vi skulle få familjen på besök så köpte vi en gunga och en liten plastbassäng till Adelle för att vi skulle ha något roligt att pyssla med, medan gubbsen målade och skrapade. Adelle älskar både att bada och att gunga och att gunga HÖGT! Vi provade gungan innan de skulle åka hem och att fisgunga var inget för damen. Hon blev tvärsur. Det skulle minsann vara fart i gungandet...

Badbalja för Adelle





Givetvis så var Abby med och inspekterade arbetet.







Vad jag gjorde under bygget av gungan??? Drack kaffe..


Tyvärr så fick jag inte med mig kameran ut igår kväll men det blir fler gånger så det gör inte så mycket.









Vad är en vår utan nya växter???  Jag har fått hem  två nya Buddlejor Black Night och Royal Red och så har jag beställt 3 st till. Nahno Purple, Ellens Blue och Flower Power. Plus rosor Amber Cover, Aicha och Frylingsduft, sedan slank dessa med från Plantagen i Skövde. 2 Lichtkönigin Lucia och en Klematis. Så det kan bli.... När det gäller Buddlejorna så frös tre av dem i vinter så jag fick ersätta dem med nya.... även en av mina Klematisar avled i vinter också så den "måste" ju ersättas..



Äppelblom


Körsbär



Pion


Ginst. Har en till på andra sidan gången men den har inte börjat blomma än och den är mer orangeröd i färgen



Tyvärr så har min kropp lagt av och jag har inte haft så här ont någonsin, tror jag. Det är så pass att jag faktiskt tycker synd om mig ibland och blir aaaningen ledsen i ögat. 
Två dagar, torsd och fredag så var det så kasst att jag knappt kunde gå och igår efter det att gänget åkt hem så hade jag verkligen svårt för att röra mig. Det är värst när benen och fötterna lägger av. Det mesta av värken har satt sig i lederna, kondylerna, så jag funderar på om jag har inflammation i muskel/senfästena.
  12 April var jag på kontrastrtg av halsen och svalget för att jag har alltid ont när jag sväljer. Bilderna skulle vara klara och skickade antingen fredagen samma vecka eller måndagen veckan efter. Min VC har inte fått bilderna ÄN!!! så nu skulle de efterforska dem. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar