söndag 8 maj 2016

Sol och hockey

Det blir blommor idag med, här på bloggen. Häggen började blomma idag och jag hoppas att den håller på iaf till helgen så vi kan dra till Silverfallen. Dagen har varit helt otroligt skön. Precis lagom med värme för mig...
   Vaknade tidigt med ont i rygg och höfter. Kämpade fram till 8.00 då gav jag upp. Satte på kaffe och tog morgonkaffet på verandan.
Planterade lite Vallmoplantor. Hoppas att de överlever. Annars så har jag en miljard frön till.

    Just nu är det Hockey VM, Finland-Tyskland och Finland leder.
19.15 blir det Sverige-Danmark!!!!

Utsikt från verandan



Vi bor faktiskt nästan inne i stan. Det tar kanske 15 min att gå ner


Grannes garage, båt och uthus


Vårt plommonträd



Abby gjorde mig sällskap på morgonkvisten





Titta Häggen blommar nu!!!




Päronträd



Plommon





Rododendron


En röd Gullviva


Pärlhyacint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar