söndag 22 maj 2016

Husmålning och blommor

Medan jag väntar på att finalen i Hockey VM mellan Finland och Kanada skall börja så passar jag på att lägga upp lite bilder på huset och alla våra blommande blommor. Idag har det varit så varmt och skönt, även, fast det varit mest mulet hela dagen. Suttit ute och bara snosat på alla ljuva dofter från syren, äppelblom och Ginst mfl. Den doften skulle man ha på flaska och gissa vad den skulle vara eftertraktad. Det doftar så ljuvligt att man knappt kan få nog.






Emedan Roy har pysslat med huset så har jag planterat ut våra tomater till växthusen och även våra paprikaplantor så nu får vi se om de tar sig. Då man inte gärna går in, har ngt feber fortfarande, så satte jag mig på min lilla minipall och rensade rabatten på framsidan. Nära till all golukt från Ginsten.

Vi har två Ginst, en på var sida om ingången men denna, mer orangea, är inte så stor än men den doftar lika gott




Akleja





??????






Stor klint


Rododendron


Rododendron


Rododendron


Gräsmattan vid gäststugan. Bellis överallt


Näva



Humlehuset













Backsippa eller Mosippa, fröställning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar