söndag 22 november 2015

Glöggprovning

JO men visst. Igår hade vi glöggprovning tillsammans med grannarna, Pernilla, Patrik och deras tös Frida med kompis Ida, givetvis med massor med tilltugg= alla grönmögelostar på tub som jag hittade, plus den vanliga trekanten, ngn Camembert med grönpeppar, ngn Brie plus en massa småaskar med allt från kantarell till Blucheese. Vidare så åkte köpepepparkakorna fram, glutenfria till mig(Sempers hyfsat goda) och så en massa kex och ett par paket med Tuc, Får inte glömma vindruvor och päron och en fetstor skål med godis och Roys goda Saffranskladdkaka och tillslut kaffe och Cognac. Jag gav mig vid kaffet då kroppen började protestera. Det är ju så med skitkroppar men jag var med tills Frida somnade vid 23.30 tiden och familjen nöjda och belåtna vinglade hem? Fniss. Nä, så farligt var det inte, blev det inte.

Favorit i år blev Vinfabrikens Whiskyglögg, tvåa blev R.I.P.A.S ekologiska, trea Dufenkrooks sedan som kuriosa hade vi köpt en Glüwine. Nackdelen är ju att man inte kan trycka i sig hur många sorter som helst. Iaf  jag vill även överleva morgondagen. Fniss



Värden och värdinnan fick en så fin Amaryllis i en snygg kruka. Vi hoppas, grannen och jag att svampen får hänga kvar. Det är ju inte säkert när man har kattungar i huset.



Frida hade med sig sin padda och Greta insåg att det var mycket roliga saker som for omkring där. Det blev lite konstigt tyckte Greta när det inte fanns något bakom paddan när hon kollade.



Senare på kvällen letade Frida reda på kattspelen och tom Fanny blev intresserad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar