onsdag 23 april 2014

Totsi ökar i vikt

Oja damen blir rundare och rundare. Egentligen skulle jag ha vägt henne igår men då var vi  Sala och packade de kläder mamma skall ha med sig till korttidsboendet och sedan vidare till ett annat anpassat boende. Hästarna är på grönbete långt bort :( Hon låter "normal" när man pratar med henne, OM boende former och annat, medan annat är fiktion så man kan bli mörkrädd. Nå det gick väl bra igår och idag är en dag efter igår. Seg i kroppen och knoppen ;)

Ja just det. Vi avlämnade en lite brittkatt igår till nya ägare. Vi träffades på Lidlparkeringen i Sala. De nya ägarna har fått en liten spinnmaskin och jag hörde igår kväll att hon fått sitt "hushållsnamn" Maja (Gräddnos) för hon har en ljus fläck på nosen och så bor hon ju nu i Uppsala trakten så det passade så bra. Maja kommer att bli en "ja ska va mee, sitta i knä, bär mig, sova i sängen klappa mig" katt.

Vikter på katt:
Totsi: 5600gr  +180gr
Ricki: 3316gr  +109gr  och här tror jag att denna lilla dam är med bebisar. Hon går inte "frivilligt" upp 109gr på en vecka annars.
Trond: 3653gr  -17gr. Inte lätt med de löphonor som har varit.
Abeba:  3416gr  -14gr.

Inga bilder just nu. Kanske senare idag. Beror på om jag orkar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar