tisdag 8 april 2014

Totsi är lite tjockare

Totsi vill gärna leka med vatten och följer troget med in på toa.







Vikter idag:  Totsi:  5210gr  +150gr sedan förra veckan
                     Ricki: 3249gr  +24gr       "           "       "
                     Abeba: 3208gr  -62gr sedan förra veckan men så har hon ju haft magsjuka.
                    Trond:  3810gr  -4gr        "        "          "


Mamma Totsi undervisar dottern Abeba om badrummets mysterier ;)



Innan jag plockar in fler bilder på mina söta katter så skall jag visa lite vår, här från Mariestad.

Honungsros


Kjejsarkrona




Scilla och Bellis/Tusensköna


Trollhassel


Kaprifol


....... och nu, tada, lite mer kattbilder

Totsi är lite less på att bli fotad och vill vara ifred :)



Abeba skiter inte lite i vad jag pysslar med. Hon sover som en stock.




Trond är på spaning efter Ricki som han anser har gått  löp och där är de inte överens han och hon så det slutar med att han tjatar och skriker och hon fräser och morrar ;)



Ricki vill, än så länge, vara ifred från kärlekskranka pojkar





2 kommentarer:

  1. Stackars Trondis....Han vill ju så gärna. Och Ricki är nog på G i och med att han känner av det.
    AVIS blir jag på dina vårbilder. Men å andra sidan så har jag inte själv varit runt och kollat med tanke på hur det har varit här denna veckan. Utöver det så har det regnat som sjutton i 2 dagar.

    Totsi ser ut att vara rund och fin om magen...snart dax :)

    SvaraRadera
  2. Hej du Tawallis. Nu har det regnat i flera dagr plus att det snöar lite idag :( Jo jag vet hur det har varit hos er, stackare, så det är klart att det inte blir några vårbilder då. Kram syrran

    SvaraRadera