lördag 7 september 2013

Tosis A-kull 2 veckor

och jösses vad de är söta, stora och knubbiga. Dessa två kommer att bli riktiga kanonkatter, om de fortsätter utvecklas i samma stil. Har jag inte helt fel så kommer de att få stoora, vackra ögon som sitter brett isär precis som mamma och pappa. Pappas små öron och storleken från båda och förhoppningsvis, vilket så verkar, temperamentet från båda. SKRYYYYT!!!

 Ari firat 2 veckorsdagen med att få egna ögon ;). Antagligen har har han memorerat klart kartan till nästa tävling!!
Den som verkligen visar upp sig är Ari och så var han även innan han fick ögon. Han rullar runt och skall bli kliad på magen, håller fast fingret med tassarna och charmar skiten ur en.. och han mitt herrskap är till salu!

Annars så tror jag att det tog sig när Tawallis Ricki Lake var ner till Tawallis, Lotta Wallin och träffade Casper, Knallåsens Älfin. Hon har ändrat humör och verkar tillfreds och man kan faktiskt klappa henne utan att hon rymmer :) Hallontuttar hoppas jag på nästa helg då det är tre veckor sedan parning.

Totsi, Smuggler Rhythm and Blues, är en formidabel mamma och har blivit än keligare än förut. Så klappar man bebisar så vänder hon upp hela buken för att bli klappad och kliad :) Vilken tur att vi fick köpa henne.

Idag, lördag, firar jag med migrän, så det blev inte så många bebbebilder ÄN. Sommaren är inte slut solen gassar och igår satt vi på Nya Torgets Café, UTE, under parasoll och fikade och det var redigt varmt. Så skönt.

I fredags fick vi hämta våra nya träd så nu har vi bigaråer/söt körsbär och gula plommon lagda till samlingen. Så gott! 

Vikter:  Abeba: 348gr  + 94gr sedan 1 veckorsdagen
            Ari:  368gr  +99gr  sedan 1 veckorsdagen










2 kommentarer:

  1. Så söta så.......och Ari....mitt hjärta smälter :)

    SvaraRadera
  2. Lotta. Ari, han charmar skiten ur vem som helst...

    SvaraRadera