tisdag 14 maj 2013

Nässlor och ägg

Jag är ju inte den som bruakr lägga upp en massa matbilder vare sig på bloggen eller FB men idag blir ett undantag. Ett nässligt undantag.

En gammal klasskompis till mig hade varit ute idag och plockat nässlor till nässelsoppa och ajg blev så sugen. Sålunda utrustad med handskar, plastpåsen och sax brakde jag ut i terrängen och högg mig fram i nässelstånden.


Jag redde soppan med lite glutenfritt mjöl och en slurk grädde óch tillsatte buljong och lite muskot och lite salt och med en eller två ägghalvor och hårdbrödmacka med ost så sjöng min mage av glädje


Sprang en vända i trädgården och fotade lite blomster. Förjätmigej


Gullvivor




Lilla snigel akta dig....


Kväääääk


1 kommentar:

  1. Jag får nog plantera Gullvivor för sådana har jag inte och det var härlig färg på dom.
    kram

    SvaraRadera