onsdag 8 maj 2013

Underbar morgon

Å vilken underbar morgon.
Sol , sol och sol. Fåglarna gapade som galna och jag tog en morgonpromenad och bestämde mig för att gå mellan åarmarna på Tidan och gå över Västerängskolonilottsområde för att se alla vårblommor där. Har ju undvikit ån ett tag för att det växer en massa Al där som dammar pollen överallt men idag kunde jag inte låta bli.

Lite Al


och Lind


och Tidan



Så kommer man till Västerängsområdet och den första anhalten är denna Magnolia som jag håller koll på varje år för den är så fin och luktar så ljuvligt





          Det är alltid roligt att gå på Västeräng för man hittar en del roliga saker i trädgårdarna.










Det började att mulna på så det blev tid att gå från Västeräng över gravfältet och vidare över åkrarna för att ta långa vägen hem och för att sniffa på Videt som slagit ut



    Denna lekstuga hör ochså till en kolonilott på Västeräng. Blev lite fel i bildföljden bara


Knatade över åkrarna där alla Lärkorna bor och kvittrar som galna. Jag gillar lärkor. De flaxar med sina korta vingar med en utväxling som inte tar dem långa biten och när de kvittrar för mycket gömmer de att flaxa och faller ner en bit innan de kommer på sig och börjar flaxa igen.. :)

Inga lärkor men blommande vide som doftar så sött och gott-



Min promenad som brukar ta 1.15 ca tog i dag 1.45 men det var mycket att titta på och fota med MOBILEN. Tycker att bilderna blev riktigt bra men den gamla Erikssonen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar