söndag 16 oktober 2016

BIKsutst. i Kvänum (Sverak)

och min världspremiär när det gäller att ställa ut i SVERAK. Kan bara säga att det var så bra. Ångrar mig inte att jag gick över. Trevligt folk och bra ruljangs och informativt. Sedan hade de "Fri hemgång" så när alla katter var bedömda, så innan panel, så fick de som inte skulle ha katter i panel åka hem. Mellan 14.40-15.00 fick man packa ihop och åka. Så skönt och även för de som skulle ställa även på söndagen att kunna åka hem lite tidigare.
  Träffade på LizPaws Honken Holmkvist med personal, Johanna och Mathias, och uj vad snygg han är, nu menar jag Honken även om Mathias inte ser illa ut han heller.... 
Idag söndag fick Honken sitt CAC men med lite tonårshumör så valde domaren en annan hane till panel efter mycket velande fram och tillbaka.MEN med tillägget att Honken var nummer 1 och snyggast idag. 

Fick även reda på att Honkens syster Hanna/Bianca fick sitt CAC och gick även till panel fast i en annan del av Sverige. Så stolt uppfödare är jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







Bläbläblä så det så










På lördagen fick Honken se sig slagen av Dante från Fagertassens, ägare Taito och Ingela Sund. Dante var ju ngn äldre och lite mer utvuxen men det är på håret.. ett tag till så spöar jag dem säger Honken...






Dante



Han är bara så cool. Kolla hur domaren går igenom, varje hårstrå, nä men hon går igenom honom med lupp och han bara är där. Säger inget och vid vissa tillfällen ser ut att somna


















Här fanns det ngn som pojkarna reagerade över. Kan det ha varit en hona som strukit av sig på pappershanddukarna? Både Dante och Honken var mkt intresserade av just detta stället.



Ophelia

Nästan sist kommer vår Ophelia. Stackarn. Bortglömd. Nej då hon fick sitt EX1 men inget NOM och jag är nöjd. Den lilla damen skötte sig så bra. låg i knät och lekte med vippan och hängde i armarna som en RagDoll... kollade in läget och så sov hon.






Matte är slut som människa...





Domare Veiiko Sarela







Ja, jag är trött, oliiidligt trött






Jag är en Ragdoll imitation jag.... häääng





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar