tisdag 25 oktober 2016

Adelle

Detta med barnbarn är ngt verkligen speciellt. Inte nog med att humöret växlar från sol till åska på ett par sekunder, det svänger häftigt med galenskaperna och minerna också, för att inte tala om att hon är en expert på att härma rörelser. 
   I går blev farmor, jag, arg på Adelle, riktigt arg. Hon drämde sopborsten i skallen på vår lilla Ophelia, katt, och det var inte oavsiktligt heller. in på rummet åkte hon och där fick hon vara tills jag gick in och satte mig och pratade med henne. Hon var inte på rummet själv så länge, bara en liten stund. Hon har inte vevat ngt på katterna efter det men igår kväll, om ja sade till henne, så gick hon till Roy och höll om hans ben. Fniss. Gissa om hon var söt.



Adelle älskar våra katter och speciellt Abby, som är den enda katt som ligger kvar och står ut med Adelles kärleksbetygelser.




Puss på dig Abby










I går kväll badade Adelle två gånger och duschade en. Först fick hon bada i baljan i badrummet och hon älskar takduschen som skall vara på hela tiden. Sedan, lite senare på kvällen, badade hon i välling. Hur hon lyckades peta ner nappen i flaskan, vet jag inte, men hon fixade det. Så då fick hon duscha, för hela håret plus ryggen rann av välling. Tur att hon iaf, hade fått i sig det mesta och att hon hade en kudde som går att tvätta.



I kväll skall jag och sötnosen bada bubbelbad i stora badkaret i källaren. I morgon fm skall vi återbörda älsklingen till sina föräldrar igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar