måndag 12 september 2016

Kalas

Jo det blev ett litet, försenat, födelsedagskalas med son, svärdotra och barnbarn. Varmrökt lax från Falkenberg, fransk potatissallad ala farmor(mig) skivade små morötter, stekta i olja och lite honung och ett vitt vin Crudo. Sedan blandade bär och vispgrädde med lite vaniljsocker i och kaffe. 
  Jo, jag fick present också. Ett Vargkors som jag önskat mig. Nu skall jag bara skaffa en rem till den. Kopierat "Vargkors sägs vara en blandning av Torshammare och ett kristet kors men de lärde tvistar" slut kopia.

Mer info och best. kan göras här Viking info Vargkors



Butik finns i Mariestad och best. kom från Falköping så jag antar att det finns butik där med.

Tog några bilder på lilla sötingen efter söndagstvagningen. Japp de sov över. Nu passade inte detta Adelle för hon skulle titta i fyrkanten på baksidan av kameran och nöjde sig inte med att man måste ta en bild först innan det fanns något att titta på.
OBS!!! Jag skrek inte. Hmm lika som två bär... blåbär och lingon?


Söndagsfrukost. Kommer den inte tillräckligt fort så tar jag väl mitt gamla äpple då...












Liten notering. Kattungarna mår bra och käkar och växer. De är såå söta. Runda små korvar. Även Ophelia mår bra och är med överallt. Fanny har tagit på sig ansvaret för tvätten, leken och även en liten bit av mamma.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar