söndag 4 september 2016

I-kullen är här. 3/9

3/9 kom det 4 st, riktigt stora, små kattbebisar på förmiddagen. Det ni!! Inget nattvak! fast jag vakade ändå. Det skall vara 2 honor och två hanar MEN jag börjar fundera på hona nr 2, den vi kallar Ida. Det ser skumt ut men å andra sidan så ser hon ut som Irina i teckning och färg så Ida borde vara en Ida men så kollar jag rumpan och blir fundersam.
Killarna kan bara bli blå och de är solida blå. Honorna är mönstrade och borde vara blåsköldpaddsspottade.. JAG MÅSTE RESERVERA MIG FÖR IDA!!!!.

Födelsevikter:
LizPaws Irina Rodnina: 114gr
vikt idag: 136gr  +22gr

LizPaws Ida Ingemarsdotter: 109gr
vikt idag: 129gr  +20gr

LizPaws Ingo Johansson: 105gr
vikt idag: 125gr  +20gr

LizPaws Ivan Hlinka: 103gr
vikt idag: 125gr  +22gr


Irina




Ida



Ingo



Ivan




Natten innan kattungarna kom så blev Abeba, äntligen, vän med Ophelia.






Abeba



Ida och Irina


Hela gänget


full fart med att leta tuttar


Abeba är en bra mamma och har full koll. Jag är en trött människa med värk i hela kroppen. Sover illa på madrassen i kattrummet så i natt får Roy sova där. Sedan så får Abeba sova själv med sina bebisar då hon har full koll. 

Underbart väder idag så jag har gått en runda och vattnat och kollat in det som fortfarande blommar och det är en hel del.


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar