söndag 12 juni 2016

Rapport från en skurhink

Jo jag lyckades ta mig så långt att jag snabbdammsög och svabbade av golven nu på fm. För tillfället är livet pest. Ligger mest och sover, slumrar och vilar även om detta med ME och fibro inte gör att man blir piggare av att sova så orkar man inte göra så mkt mer än att ligga ner när kroppen säger ifrån.
   Har ätit vitamin K2 i två månader och kom på mig en dag att jag inte haft ont i höfterna på flera nätter och inte haft så ont i svanken heller. De enda gångerna jag gått upp på natten var för att gå på dass. Nu när jag legat i flera dagar så har värken kommit tillbaka i vänster höft men jag tror att, kommer jag bara på benen igen så vi kan gå våra promenader och jag orkar pyssla i trädgården så försvinner värken igen. Jag tror att jag kan rekommendera K2 och då skall det vara så hög dos av K2 som möjligt i kapseln. Jag köpte min första K2 av Hälsokosthuset i Borlänge och min andra omgång på hälsokosten i stan och då även med D3. K2 med D3. 
  Jag lagar mat och fixar den markservice jag orkar med och Roy målar och målar och målar och huset blir så fint.





Här har vi dronningen av Danmark, Irene


Rose de Rechts


????



Syns det att jag gillar Nävor???





Pionerna doftar ljuvligt




Vallmo. Tyvärr så har inte den blå blommat i år men den har överlevt sin första vinter iallafall. Sedan har jag fått frö av Maria och det blir mer laxrosa? vallmo. Fröna har kommit upp och kommer nog att lysa upp tillvaron nästa år.


Hitta humlan!!


Hitta humlan


Min gula Gullklematis, den kan även heta Radar Love men det vill jag ha osagt....



Detta är LizPaws nya avelshona!!!!!!BeWas Moonlight of Ophelia. Uppfödd hos Lotta Wallin som har Tawallis brittuppfödning. Ophelia är blåvitfläck och kan ev gå som en 01. Håller tummarna för det annars så går det bra med 02 också eftersom hon har så mkt vitt. Hon har stora ögon och pyttesmå öron... Först tingade jag en kattunge av Lotta för över ett år sedan, då Lotta skulle köpa O´s mamma från Danmark. Så då fick jag vänta ett år på att Milla skulle bli vuxen och gå i löp. Sedan fick jag vänta 65 dagar på att hon skulle få kattungar och efter det så är det 12 veckors väntan innan jag får hämta hem henne. Fast idag tror jag att det "bara" är 10 veckor kvar. Hähä?! Hon föddes den 30/5 och vi har redan varit ner och hälsat på henne och Lotta, min reserv syster. Då jag ingen syrra har så kunde vi välja varandra.




Nu är det dags att knalla ner i källaren och inventera frysen för och se om det finns någon middag där... Sedan blir det soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar