tisdag 15 september 2015

Gunde och Greta 9 veckor

och det firades hos vetten för en vaccinationsspruta. Kan meddelas att Gunde tyckte att det som var äckligast var att vara hos den där gubben. "Jaa va det så då fick jag lov att skrika så mamma tom gick ur buren frivilligt för att trösta mig. Sedan vet jag inte vad som hände men jag märkte inget och sa inget heller när jag satt där på den där konstiga sängen men rätt var det var så sa matte att jag varit "ååå såå duktig". Duktig? Har ingen aning om varför?"
Nä tror inte att Gunde märkte ett dugg. Inte en reaktion och ingen på hans syster heller. Hon bara satt där som en liten luddhög och glodde. Nå de klarade detta med glans våra små mönsterbarn.

Nu är G-kullen 9 veckor och är lika duktiga på att slåss med alla sina syskon som de är att slåss med varandra. Det märks väldigt liten skillnad på F och G. Skillnaden som är, är väl att F börjar växa ur sig och bli lite ojämna i kroppen.

Gunde är fortfarande den där Ferdinand, till sättet, även om han flänger, far och slåss och Greta får inte upp farten riktigt. Hon har ju ludd under tassarna som får henne att halka ;)

Vikter:
Gunde: 1216gr  +146gr  sedan vecka 8
Greta: 1098gr  +141gr          "           "

Gunde













Greta





















                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar