lördag 21 juni 2014

D-kullen föddes den 20 och 21/6

och då kan vi alla räkna ut att det blev nattmangling denna gång och att mamma Lisa är ganska urlakad idag :)

Ricki började med att tala om för mig vid 21-tiden att det var dags att dra sig mot bolådan och hon tjatade skall ni veta. Hon som knappt pratar alls. Nå efter att ha avlutat min Sia sorbet Äpple och Cider (kalasgod) så tog jag med mig damen upp. Hon lade sig direkt till ro i lådan medan jag sprang ner och upp igen efter glömda saker ;)
Sedan flyttade alla andra katter in i sovrummet de med.

Pappa Trond lade sig på balkongen och höll ett eller två stängda ögon på tillställningen




Abby kom smygande och undrade vad vi höll på med


Abeba var så nyfiken att hon höll på att gå åt. Vilket hon INTE var när hennes mamma fick C-kullen. Då var det mest spott och fräs.





Tant Totsi tittade också in en sväng innan hon drog ner och lade sig på vardagsrumsgolvet som en blå ryamatta.


Så kom en blåsa och så pluppade det ut, 22.54, en chokladspottad hane, 110gr och Abeba blev helt till sig. Hon skulle bara nosa och slicka på den där lilla pipgrejen. Pipgrejen har fått namnet

Didier Auriol, Fransk rallyförare :)







Abeba blev så till sig i trasorna att hon bara måste bli presenterad för den lilla pipgrejen





Hej hej lilla du



Det slutade med att vi inte behövde någon varmvattenflaska under nästa bebisfödsel. Abeba tog hand om den saken åt mamma Ricki???!!!!


Ricki hann med en liten till innan midsommaraftonen var tillända. Klockan 23.57 kom en 112gr tung, svartspottad ev tigré, hane som i dopet blev kallad
David Silva. fotbollspelare från Spanien 


Det var lite jobbigt ibland men Ricki sa knappt ett pip



De andra intressenterna däckade


David Silva (reserverad)





och nu kom pappa på sin inspektionstur. Abeba har legat i lådan eller ovanpå hela tiden


Undrar om Trond tycker att de är fula eller att det är äckligt i lådan?



Så kom då äntligen den där tjejen. Klockan 01.55 är hon född den 21/6. 113gr tung och svarspottad eller tigré. 
Ricki gjorde nog hornbyte för det tog lite längre tid innan hon dök upp.
DeeDee Trotter, Amerikansk löperska



och eftersom små katter piper så kom Abeba som ett skott....



Nummer fyra föddes 02.35 (gääsp) och torkade och blev en chokladspottad ev tigré, hane, 108gr lätt? Namn, tja är det VM i fotboll så är det.
Dennis Bergkamp, Arsenal




Titta så ruskigt sött. Efter detta så knallade jag ner i morgonljuset och tog mig en ostfralla. :) 
Sovit? Njä! Gick upp halv 9 och matade övriga kattbeståndet och gjorde mig lite kaffe. Jag har ju turen att kunna gå och lägga mig när jag vill så det gör inte så mkt att sömnen blev kort, garderade mig i morse med extra värktabletter innan jag lade mig. 













1 kommentar:

  1. Så fina bilder!!! Och hela familjen är med. Så är det här oxo ... utom Biggis (katten med det långa håret) som tycker att kattbäbisar är jätteäckliga ...

    SvaraRadera