måndag 15 maj 2017

Ögon, frångå principer och Kinnekulle

Ögon ja. L-kullens Loui, LeSean och Lea är nyfikna på omvärden. Lotta börjar skönja ljuset medan Larry fortfarande blundar.

Loui är så söööt






LeSean 




Lea




Larry




Lotta






Att frångå sina principer är att be om trubbel. Det allvarligaste jag har gjort är att slå av och in svanskotan när jag hoppade ner från en stol och landade med kotan rakt på knoppen av en annan stol. Stolen välte inte och jag nådde INTE ner till golvet utan blev hängande där på min stackars svans. Jag känner av det fortfarande fast detta hände 1994. Jag går omkring med en liten svansbit, lös och ledig och resten inslagen mot kroppen. Jag tror läkaren sa att svansen skall vara böjd in mot kroppen i 33 grader och min var visst inslagen bortåt en 90.
  Igår frångick jag en av mina principer igen. Vi skulle åka till Munkängarna på Kinnekulle och jag tänkte "bara" plantera lite växter som jag köpt hos Tina på Tinas Trädgård i Töreboda. I vanliga fall så brukar jag sitta på knä eller på rumpan men nu var byxorna rena och jag ville inte jorda ner dem så jag stod på huk. IDIOT! Tog spaden, sträckte mig fram och brak och hugg sa det i ryggen. Jag kan gå och det gick bra att gå runt på Munkängarna med men detta med trädgårdsarbete får vänta någon dag. Värmedynan är en bra kompis.

Munkängarna 15/5 med man, son, svärdoter och barnbarn





Adelle och gråsuggan


Adelle höll gråsuggan i handen och sedan lade hon tillbaka den så fint så. Utan att göra den illa




För att inte HENNES ROY skulle komma bort så höll Adelle honom i "koppel" Det är ju så att Roy är favoriten alla dagar så när Micke? frågade Adelle vilka hon skulle träffa så var det Roy, Ammo och så kom det "MIN ROY!" Jo, jag får finna mig i att komma på 4 eller 5 plats eller något för jag är bara lycklig över att Adelle och Roy gillar varandra.



Min snygga son








Roy och Adelle har hittat ett Sockerdricksträd men tyvärr så var det tomt. Han kommer verkligen på bra saker min man.


Sockerdricksträd



Adelle dricker vatten i Mörkeklevsgrotta



Predikstolen med Mörkeklevsgrotta under.


Lite trött i benen.







Höghus för småfåglar






Dags för fika och då kom Herr och fru Bofink och även en Rödhake dök upp för att få sig lite smulor


Utsikt över Vänern och Råbäck nere till höger


Vad Roy gör är alltid det bästa. Vi har en liten härmapa i familjen.




Hela eftermiddagen tillbringade vi i mitt och Mickes andra hem. Kinnekulle. Vi kom vi 13-tiden och åkte hemåt runt 17.00 fullproppade med lugn och frid inombords. Jag skulle helt klart kunna bo på Kullen, Väster, Medelplana området. Allt bortom Hällekis och ner mot Källby men så blev det inte så då får man göra det bästa, åka till Kullen då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar