onsdag 24 maj 2017

K-kullen 4 veckor

Ja, jag vet. Det var igår, inte idag men dagen i går var för kort för att jag skull hinna med. Jag rabatterade plantor i rabatten, plantor som jag dragit upp själv. "Stjäla" stenar på andra sidan häcken till mina rabatter. Först så slänger man över alla stenar över häcken in på går'n. Sedan hivar man i ett gäng i skottkärran och så ur med dem igen på platsen där de skall vara. PUST. Efter detta blev det en tur till Skövde för att hämta perenner, köpa mjukglass på Biltema, som har den godaste mjukglassen, och så hem och fixa middag. Lax med potatisbullar och sallad. Jo just ja. Jag vattnade också och vägde kattungarna och gav K-kullen sitt första prov på riktig mat. Gourmet Mousse. Kajsa fattade direkt att detta gick att äta och högg mig i fingrarna i sin iver att få sin smakportion. Kerstin och Kurre fick jag stoppa in lite i munnen på innan de insåg att detta var ju jummy. Resten av gängen glufsade i sig med välbehag. Det verkar inte som om Abeba har så mycket mjölk denna gång, tyvärr, så några har stannat i vikt och någon har gått ner något gram.

Vikterna är inte bra alls. De har inte ökat så mycket som de borde. Tur att mjukmaten introduceras. I veckan fick gänget ett större boende med lite klättergrejor i och det har väl gjort sitt till att viktökningen inte är så bra.

Vikter:
Katja: 378gr  +28gr sedan förra veckan
Kerstin: 427gr  +42gr           "           "
Kajsa: 353gr  +34gr              "          "
Krissy: 392gr  +36gr            "           "
Kikkan: 371gr  +24              "           "
Kurre: 415gr  +30gr             "           "

 Katja (reserverad)














Kerstin (stannar)











Kajsa (tingad)
















Krissy (tingad)














Kikkan (reserverad)








Kurre (tingad)



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar