söndag 28 maj 2017

Med min lilla familj på utflykt

När min son gifte sig så fick alla familjegrupper en var sin uppgift att utföra. Vi fick att i Maj ordna en utflykt med  son, svärdotter och barnbarn. Någon familj fick en annan månad och en annan uppgift att göra. Alla dessa lappar var instoppade i ballonger som vi kastade runt och när tiden var ute så skulle varje familjegrupp ha en ballong var.



Vi hade tur och fick Maj och utflykt. En solig dag i Maj är ju gjord för utflykter. jag och Roy rekognoserade ett par veckor i förväg och resan gick till Bredöl, strax före Nossebro, OM man kommer från Lidköpingshållet, och till ett ställe som heter Magnolia. Kan varmt rekommenderas för utflykter sen vår och sommar. OBS!! Ta med stora plånboken. Nu hade ju jag och Roy redan varit där så jag visste vad jag skulle köpa.. hmmm plus lite till som två grodor och en katt, utöver amplarna som jag köpte till, förutom de två jag köpte förra gången vi var där.  Kaffebröd köper man per hekto så man kan ta lite av varje som man är sugen på.

Förra gången vi var där så såg fontänen ut så här, vacker men torr





Resan började i Mariestad, förbi Götene och till Lidköping för att på alla småvägar i Skaraborg föra oss till Bredöl, Nossebro.
Kinnekulle i bakgrunden <3 

På väg



En liten Adelle som sov hela vägen ner


Det finns, inne, olika rum med olika aktiviteter så även om det skulle vara dåligt väder så finns det massor att göra. Det finns arkadspel, lekrum för mindre barn, ett rum med hängmattor där man kan vila, ett rum med massagestolar, datarum med dataspel och så en Lyxgång under tak som nu är helt öppen där man kan mata höns, klappa häst, sedan finns det en häcklabyrint och studsmattor ute som är nedsänkta och senare i vår så kommer det ut schackpjäser så man kan spela med stora figurer. Kaninerna var ute också. Höll på att glömma att ute finns det en sandlåda men leksaker och ett antal karpdammar.






Bilderna nedan tog jag första gången vi var till Magnolia






Det finns olika ställen där man kan sätta sig och fika eller bara vara































Lite här och där under promenaden runt i trädgården så hittar man objekt som man senare kan köpa i butiken... Glöm INTE plånboken.


??????



????


Lyxpromenaden



















Förra gången vi var där så kollade vi upp om det var ok att vi tog med egen fika eftersom jag är -gluten, Carro -lactos och Adelle -mjölk och det var ok. Vi köpte all dricka, kaffe och fikabröd där eftersom de behöver tjäna pengar för att hålla allt detta igång.










Det är inte lätt att vara liten och trött en varm, solig dag. Då kan det vara skönt att luta sig tillbaka i vagnen och vila lite






Innan hemresan så shoppade vi liiite. 






Roy och jag åkte hemifrån vid 11.00. Från Lidköping for vi 12.21 och vi var framme ca 13.20. Klockan var strax efter 17.00 när vi pratat klart med ägaren och packade in oss i bilarna för hemfärd. 
Magnolia har öppet än så länge, lörd-sönd. 12.00-17.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar