tisdag 13 maj 2014

C-kullen 1 vecka

och så flög den första veckan förbi och bebbarna är en vecka gamla/nya. Känner och ser att kombon Trond och Totsi kommer att bli hiiimla bra och känner mig stolt och jag hoppas att Trond/Ricki kommer att ge lika snygga barn omkring 20/6.

Måste slinka in med något jag glömde igår eller när jag skrev om SNRFs utst. i Uppsala. Trond blev Champion och fick ett inplastat diplom och en fin kokard som det står Champion på. Så stolt så.



Hemsidan är uppdaterad både här och där: http://lizpaws.se/kattungar.html

Vikter: LizPaws Charlotte Kalla: 219gr  + 112gr sedan dag 1
           LizPaws Challe Berglund: 259gr  + 130gr          "
           LizPaws Celine Brun-Lie: 256gr  +137gr           "
           LizPaws Cassius Clay: 263gr  + 133gr          "    "

Totsi har jag inte vägt än men Ricki och Abeba.

Ricki: 3400gr  + 103gr sedan förra tisdagen (29/4)
Abeba: 3458gr  + 8gr            "      men så har hon ju varit på utst. också vilket inte brukar befrämja viktuppgång ;)

Så kommer vi till det "hemska"...tadaaa..... bilder :)

 Charlotte Kalla







Challe Berglund







Celine Brun-Lie








Cassius Clay











1 kommentar:

  1. Detta är inte en sporre! Ser ut som en vanlig pollydact, men den skulle ju varit dominant i så fall. Detta har jag aldrig tidigare sett hos BKH. Nedärvningen av sporre på katt är inte utredd, men det är inte som på Main Coon eller skepparkatt, där man vet att nedärvningen är dominant. Jag är inte säker på att detta kommer från någon av föräldrarna. Maud

    SvaraRadera