tisdag 13 december 2016

Tack Lotta W för Ophelia

BeWas Moonlight of Ophelia är en raring av stora mått. Hon spinner som den värsta spinnrockare och skall vara med överallt. Det tråkiga med henne är att hon är så pass plattnäst att ögonen rinner var gång hon äter och det innebär att alla spontankort på henne får stanna i datorn. Skall jag ta bilder för att visa upp så föregås det av en rengöring av pälsen vid ögonvrårna och ner mot näsan. En procedur som vi måste göra dagligen för att hålla pälsen någorlunda vit. Jag rengör först med ljummet vatten och sedan så tar jag Eyeenvy vätskan och fortsätter att göra rent. Pudret använder jag inte så ofta mer än till utställningarna. Ni som har Perser vet nog vad jag talar om när jag skriver Eye envy. Detta går att köpa på nätet Eye envy eller så har Carina Johansson Svärdstål ,från Swärdmons djurshop  Swärdmons på Facebook, detta till försäljning på de kattutställningar som hon är med på.
  Idag gjorde jag i ordning Ophelia så att Lotta Wallin, Tawallis Lotta Wallin, kan få se några bilder av vår underbara sötnos. 

Det syns spår även fast jag gjort storstädning runt ögonen. Har dock inte haft på puder då.








ååååheeejjjjj











Det är så här cool hon är på utställningarna och även hemma när man lyfter upp henne. Hon hänger, lealös, som en Ragdoll, helt avslappnad. Detta var i Kvänum och Diddi S tog bilderna








1 kommentar:

  1. Hon är helt underbar. Tycker hon utvecklas åt rätt håll. Synd bara att hon har så stora ögon så det rinner på henne. Men tror att det bli lite bättre ju äldre hon blir. Kram

    SvaraRadera