torsdag 8 december 2016

Golv

Äntligen nytt golv i köket och i hallen. jag som tillhör den "Grekiska kören" skall inget säga, men nog tycker jag att det gick rätt fort att få det färdigt även om Roy fick bygga på listen i hallen som var för smal. Den bredare som vi hade görs tydligen inte längre men för en händig man så beredde det inga problem så nu är listen lika bred som förut. 
   I vårt hushåll gör vi så att vi lagar mat två dagar var men i specialfall, alltså då jag inte kan göra så mycket nytta, så övertar jag all matlagning så äntligen så är det Roys tur. Jag har bakat Lussekatter, glömt medicinen i morse, har en förkylning som ligger och geggar sig bakom ögonen och känner mig allmänt nedsatt men 49 katter blev det, INKLUSIVE de som vi "prov åt"



















Hallen med sitt "mushål" i sockeln











 och dagens skörd av Lussekatter


Ophelia


Fanny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar