onsdag 21 december 2016

Omslagsflickan Ophelia

OOJA Ophelia pryder omslaget på Brittbladet. Kan det bero på att hon blev BiS Brittiskt långhår OCH BoB Best of Best när vi var på Älfsborgskattens utst. i Vårgårda? Njää, njo men hon är väl värd att sitta på första sidan för hon är så vacker. Det finns tom bild inne i tidningen på mig och Ophelia med en stor pokal.. Jag är nog lite tårögd där... BoB innebar att hon vann över den korthårsbritt som blev BiS, brittiskt korthår. Så på den utställningen blev hon den finaste britten av alla typer. BeWas Moonlight of Ophelia. Bilden på framsidan är tagen av Kerstin Agget.



Kolla matte där ä ju jaa


I går var granntösen med kompis här och lekte med katterna. Här sitter Ophelia på restaurang och väntar på sin mat!!


Tre tomtar i soffan. Tre generationer. Min tomte, till vänster, föddes samma år som jag. 1959. Pappa, journalisten, var ute på reportage och skrev om damen som tillverkade dessa tomtar. Pappa fick en.
Tomten till höger flyttade hem till mig samma år som min son föddes, 1980 och den i mitten kom hem, hit, 2015, då vårt barnbarn föddes. Man ser lite hur modet har växlat när det gäller vad som var/är mest poppis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar