fredag 15 januari 2016

H-kullen 5 veckor

Igår blev H-kullen 5 veckor och är sötare än någon annan gång.
Livet i kattrummet är livat. Fullt ös och så stensover de i 10 minuter och så är det ös igen. Hedvig är den som är först ut när det gäller att prova på nya saker som att rymma ur bolådan, äta mat, kissa på lådan, dricka vatten, klättra på slottet, klänga upp i sängen och vara först framme för att få gos. Hon är tätt följd av Honken och Henke.  





  Hanna är mer "laid back" och har inte bråttom till något. Hon kommer knallande så småningom och kravlar sig upp i knät för att få gos. Hon är inte osocial på ngtvis men hon är den som är mest lik sin pappa. Lugn och vänlig.
    Jag har pratat med ägarinnan till pappa katt och vi kommer att få låna hem honom igen och göra om denna parning. Ungarna är underbara så jag kommer att längta efter nästa kull mellan Abeba och Ivan.

Vikter:
LizPaws Hedvig Lindahl: 700gr  +129gr sedan vecka 4
LizPaws Honken Holmkvist: 650gr  +122gr           "
LizPaws Henke Larsson: 702gr  +136gr        "        "
LizPaws Hanna Falk: 690gr  +128gr              "       " 

Sedan har jag vägt Greta som blev 6 månader i går: 3598gr
och Fanny som är 6 månader: 3040gr

Greta



Fanny


Fanny har tagit hand om de små sedan de kom och surkarten Abeba accepterar både henne och Greta hos sina bebisar


Hedvig
Reserverad

efter mycket petande i ögonvrårna på H så kom jag på att det svarta är ju hennes "kajal" som går ner i ögonvrån. Den har jag försökt pilla bort :(













Tittut 



Honken
Tingad
och ja, han har mat på näsan











Henke
Till salu


Jag skall tvätta dig om jag så skall tvångshålla dig. Greta tvångstvättar Henke.







Mutter.















Hanna
Tingad





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar