onsdag 20 januari 2016

Blandat

blir det idag. Lite kattbilder och lite natur.
I söndags var det verkligen vackert väder. Vi eldade som sjutton i energikassetten och hade möte i vår förening. Så skönt att det var vi som hade mötet denna gång så vi slapp gräva fram bilen...

Utsikt från vardagsrumsfönstret


Vy från verandan


och nej, vi fick ingen snö, varken i söndags, måndags eller i går, tisdag. Så gott eftersom vi skulle till Jönköping och hälsa på bonusdottern Julia och hennes Karl i deras nyinköpta lägenhet. De hade däremot fått en hel del snö men det var plogat och saltat och snyggt på vägarna. När vi åkte igår så hade Mariestad SOL vilken försvann ju närmare Skövde vi kom, för att kika fram lite när vi närmade oss Habo/Jönköping.

   Sol i Mariestad
   


Mariestad-Skövde. Ajöss sol






Borgunda-Jönköping








Inte så långt kvar till Jönköping





Jönköping




Först så blev det en tur till A6 för att köpa en inflyttningspresent och där på A6 har de en Coffé and Teashop som hade presentförpackningar med div skoj i. Perfekt! Plus att vi köpte 3 olika påsteer. När Karl kom från Högskolan så fick Roy sin 50-års present. En CrockPot . 


Suveränt. Nu kan man påbörja matlagningen dagen före och så står den där och lagar och lagar all trasig mat, fniss, Den Roy fick kan man tom baka i. Roy får inviga den. Sedan skall jag prova receptet på kålpudding fast de kallar den för köttfärs och kålkaka tror jag för Julia och Karl hade köpt en kokbok med... Puss.

Nu blir det lite kattungar. Jag gick in med blötmat till bebisarna i morse. Givetvis sitter de antingen på sängen eller på golvet nedanför stoppen och piper. Underligt, de piper INTE när Roy kommer ner men när MATTANTEN kommer då jäklar. Jag får stänga dörren till bebisrummet så de får äta i fred annars så har jag minst 3 katter i deras matskål och när jag sedan öppnar dörren för att kolla om de ätit upp så får jag se detta....


..fort iväg och hämtar kameran och bara hoppas att dessa småknytt ligger kvar när jag är tillbaka

Hedvig och Honken


Hanna och Henke









Så det blev lite sötdöd idag med







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar