tisdag 12 januari 2016

2 år utan pappa

Det fungerar och går bra men det är mest pga Roy som har alla de goda egenskaper som min pappa hade. Pappa var en person som man alltid kunde lita på. Han ljög aldrig, lovade aldrig något om han inte visste att han kunde hålla det. Han var intelligent och beläst och det bästa han visste var att läsa och när vi var små, pyssla med sina frimärken.
  Pappa var inte den som lättade på förlåten innan han lärt känna någon och bildat sig en uppfattning. Det tog mer än 6 månader innan han sa mer än Hej till min fd fd fd... mitt barns far. Däremot så tog det inte många besök förrän pappa och Roy fann varandra. Båda två lugna och med fötterna på jorden.
  Det säger en hel del om min Roy och pappas förtroende för honom, när han sagt till mamma att "OM det skulle hända något så skall Roy ta hand om ekonomin" Visst hände det.
          2014-01-12 smet han ifrån mig, dagen innan vi skulle komma upp, utan att jag han säga hej då eller fråga honom om han träffat farmor. Roy tror att han inte ville att jag skulle se honom som han blev utan minnas honom som han var. Han kan ha rätt. Pappa var en luring med minst två rävar bakom öronen. Han hade en rätt rå humor och en underfundig sådan. Ordvitsar var han fenomenal på och gillade högt. När han var lite trött så kunde han sätta pipan i mungipan och till vårt stora nöje, knäa omkring som Groucho Marx. Vi skrattade så vi fick magknip.

Ja du pappa, mig blir du inte av med. Vi ses!!!

Farmor Anna Eleonora och farfar Carl Mauritz


Pappa Bengt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar