lördag 6 december 2014

Pepparkaksbak

Inte på många år har vi, jag och min son bakat pepparkakor ihop eller rättare sagt, det är Micke som bakar och jag som står för julmusiken ;) 
I år, äntligen, så har vi startat, vad jag hoppas blir, en tradition att baka peppisar igen här hemma. Carro och Micke bakade, jag arbetsfördelade och skötte julmusiken och Roy fixade Carros laptop. Fast först måste man ha lite glögg, alkofri och lussekatter sedan blev det baka av. ;)




Det gick lugnt tillväga, till en början 




Men här bakar det ur..... Fniss... men det är klart, man kan inte baka utan att få lite mjöl på sig






Jo, det blev deg kvar till pepparkakor också..



Mitt i allt bakande så har vi en liten Abeba som snart skall ha kattungar, i natt eller i morgon?
Det var lite synd om gumman när hon skulle sätta sig och tvätta sig närmare den bakre regionen och välter och rullar omkull. Pluttan. Ingen av de andra katterna har kommit i närheten av den magen. Nu vill hon gärna att man sitter på golvet och smeker henne på magen och över ryggen. Då skall hon vara så nära som möjligt och håller fast med klorna så man inte rymmer och hon spinner så det knattrar....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar