söndag 7 december 2014

Dag 65 och E-kullen är född

Tidigare idag såg Abeba ut så här. Hon tvättade sig och letade bo hela fm och en bra bit in på em.













Snacka om punktlig och snäll katta som väljer att föda sina bebisar på em. och efter det att jag sovit en timme eller två. Iof så hamnade det hela mitt i min middag på rester av Jansson och hårdbrödmacka med ost men men jag kan äta i morgon ;)

5 st blåa vitfläckar blev det och jag har ingen aning om kön på dem. Jag vill ju så gärna ha en hona att spara från denna kull så jag ser bara hanar överallt.
Tror att iaf. 2 st kan gå som bicolour. Håller tummarna.

Nr 1:  16.05  106 gr, bicolour (vitt och blått öga)

Nr 2: 16.23  110 gr, bicolour (bläs)

Nr 3: 16.48  114 gr,  vitfl/bi? (vitt halsband)

Nr 4: 17.20  113 gr, vitfläck

Nr 5: 18.10  109 gr, (minst med vitt)

Så ser det ut just nu.

Bebis nummer 1 sedan har jag bara rört ihop det så bilder på alla kommer i morgon.



Små blåvita bebisar.




1 kommentar: